Veelgestelde vragen

Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Heeft u een andere vraag? Neemt u dan gerust contact met ons op. Onze deskundige medewerkers staan u graag te woord. Een andere mogelijkheid is om uw vraag digitaal te stellen onderaan deze pagina. Wij beantwoorden uw vraag dan graag per e-mail.

 

 

Safeloket huren

  • Doordat u uw kostbaarheden kan opslaan in een zwaar beveiligde kluis, verminderd u het risico dat uw waardevolle eigendommen door bijvoorbeeld een inbraak, brand of overval verloren gaan.

  • Er wordt hier door verwezen naar de algemene voorwaarden.

  • Ja, u kunt een ander persoon aanwijzen als medehuurder. Zoals in de algemene voorwaarden is beschreven staat zullen de huurders zowel gezamenlijk als ieder afzonderlijk toegang tot de kluis hebben. Vink op het aanvraagformulier medehuurder toevoegen aan en vul de gegevens van de medehuurder in.

  • Ja, een huurder mag aan iemand anders toestemming geven om namens huurder het safeloket te gebruiken. Deze toestemming heet volmacht. De persoon aan wie de huurder deze toestemming heeft gegeven is de gevolmachtigde.

  • Uw safeloket blijft toegankelijk voor uw erfgenamen.

Safeloket bezoeken

  • U kunt uw safeloket het gehele jaar gratis bezoeken gedurende openingstijden. Voor alle bezoeken vragen wij u in verband met de discretie en veiligheidsvoorschriften altijd een afspraak te maken. Bel naar 040 - 70 73 131 en maak een persoonlijke afspraak. Ook als u liever een bezoek brengt op een ander tijdstip dan hieronder aangegeven.

    Maandag t/m vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur

  • U kunt in al rust uw safeloket bezoeken. Geef tijdens het plannen van uw afspraak aan dat u langer tijd nodig heeft als dit meer dan 15 minuten is.

Verzekering

  • De safeloketten van Fortados zijn standaard tot € 35.000,- verzekerd. Wilt u een hogere verzekeringswaarde afsluiten is dat geen probleem. Neem contact met ons op via info@fortados.nl of 040 70 73 13 voor meer informatie.

  • Uw kostbaarheden zijn uitstekend beveiligd bij Fortados. Hiervoor werken wij samen met Duisenburgh.

  • U dient zelf aannemelijk te maken welke goederen verloren zijn gegaan. Fortados weet namelijk niet welke kostbaarheden u opslaat.

Betaling

  • Betaling van de jaarlijkse huur van het safeloket dient bij vooruitbetaling te geschieden via SEPA automatische incasso, door overmaking op het rekening nummer van Fortados of door contante betaling. Het tijdstip zal één tot twee weken plaatsvinden voor de dag uw contract is ingegaan.

  • Deze incasso zal eenmalig plaatsvinden op hetzelfde moment als de eerste incasso van de jaarlijkse huur.

  • U dient een maand voor het einde van uw huurovereenkomst aan te geven dat u geen gebruik meer wilt maken van uw safeloket. Wanneer u dit niet tijdig aangeeft, wordt de overeenkomst elk jaar automatisch met een jaar verlengd.

Veiligheid en toezicht

  • Uw safeloket bevindt zich in een van de best beveiligde panden van Nederland. Dit pand voldoet aan de strenge eisen van veiligheidscategorie 4+. Bovendien wordt Fortados 24/7 onder streng toezicht gehouden.

  • Fortados houdt zich strikt aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens. U kunt er op vertrouwen dat uw gegevens niet verstrekt worden aan derden.

  • Ten allen tijde blijft u juridisch en economisch eigenaar van uw eigendommen. Fortados biedt u alleen de mogelijkheid uw kostbaarheden beveiligd op te slaan.

Stel uw digitale vraag